Domáca stránka televízie Trencín
kontakty      napíšte nám
RelácieArchívInzerciaVýroba reklamy
Televízia Trencín na facebook  Televízia Trencín na youtube  Televízia Trencín na vimeo           

TLAČOVÉ SPRÁVY

Objektívne o nás 11.4.2014


Z materiálu vyberáme:

Ide o krajskú terestriálnu televíziu, ktorá vznikla v roku 2001 na báze zmlúv o poskytovaní mediálnych služieb pre Mesto Trenčín (9 rokov) a Trenčiansky samosprávny kraj (vyše 9 rokov). Televízia Trenčín využíva na pokrytie Trenčína a blízkeho okolia digitálny vysielač pre cieľovú skupinu do 200tis. obyvateľov a cez káblové rozvody spoločnosti SWAN, a.s vysiela na celom Slovensku. Ide o regionálnu televíznu stanicu s HD vysielaním. Je súčasťou spolku lokálnych televíznych staníc Slovenska – LOToS-u. Spomedzi najvýznamnejších ocenení bola TV Trenčín nominovaná na Cenu Európskeho parlamentu, ďalej bola trikrát za sebou nominovaná Nadáciou otvorenej spoločnosti na Novinársku cenu za kvalitnú žurnalistiku a podobne je držiteľom dvoch cien Literárneho fondu za výnimočné dokumentárne diela a spravodajské reportáže.

Dňa 13.3.2014 vydala tlačovú správu, v ktorej informuje, že „v týchto dňoch musela pristúpiť k obmedzeniu vysielania v DVB-T. A to nielen kvôli technickej prestávke, ale najmä preto, že náš hlavný klient Trenčiansky samosprávny kraj v zmysle riadnej zmluvy za naše mediálne služby neplatí!“ (TELEVÍZIA TRENČÍN, 2014 a, online) TV Trenčín môžeme považovať za veľkú regionálnu televíziu, pretože prostredníctvom digitálneho terestriálneho vysielania pokrývala ešte pred mesiacom 200 000 domácností „a vysiela pre cieľovú skupinu až 1,5 milióna divákov, pri vynikajúcej sledovanosti (17,28% - priemer).“ (TELEVÍZIA TRENČÍN, 2014 b, online) Diváci si mohli zapnúť televíziu na 58. kanáli. Donedávna mal štáb pätnásťčlenný tím, aktuálne sú tu štyria redaktori. V súčasnosti vysiela Televízia Trenčín naživo už len na internete, a to na portáloch www.televiziatrencin.sk a www.respublica.sk, kde má TV Trenčín najväčšiu sledovanosť (viac ako 140-tisíc návštev). Kvôli priblíženiu sa k divákom funguje aj fan page na sociálnej sieti facebook, no niektoré videá sú prístupné taktiež na portáli YouTube. Klasické digitálne vysielanie sledovali predovšetkým starší diváci, tí mladší boli v kontakte s televíziou prostredníctvom internetového vysielania.

Ako nás informoval majiteľ televízie Ing. Petr Hlucháň, TV Trenčín sa snaží kvalitným, kreatívnym a invenčným spôsobom budovať princíp zdravého lokálpatriotizmu, a teda vzbudzovať záujem ľudí o regionálne dianie. Ide o mienkotvornú televíziu, ktorá sa divákovi snaží dostať do povedomia kampaňou TV Trenčín - Vaše digitálne oči. „Informovanosť prostredníctvom Televízie Trenčín sa stala integrálnou súčasťou nášho života v kraji.“ (TELEVÍZIA TRENČÍN, 2014 a, online) Zameriava sa na celý región, vyhľadáva a spracováva všetky zaujímavosti v kraji. Prezentuje sa tu aj také témy, ktoré by celoplošné televízie pravdepodobne nevysielali. V neposlednom rade sa sústredí na dianie v Trenčíne, v meste folklóru, dychovky, histórie a hokeja, ktoré sa objavujú v programovej štruktúre. Prináša témy nielen aktuálne, ale aj nadčasové, často prispôsobené ročným obdobiam, no kľúč k výberu tém nie je konštantný.

Filozofiou TV Trenčín je klásť dôraz na sledovanosť, pokrytie a kvalitu. Za najdôležitejší parameter vedenie televízie považuje sledovanosť. Priebežne sa s ňou konfrontuje prostredníctvom portálu www.vimeo.com, kde sa sleduje a kontroluje, čo divák chce alebo nechce pozerať. Na základe niekoľkoročných výsledkov a štatistik sa zistilo, že diváci uprednostňujú oddychové či záujmové relácie a menší záujem vykazujú o politiku. Televízia rešpektuje diváka a prispôsobuje témy aj na základe toho, že kopíruje demografickú krivku. K 5. aprílu 2014 medzi dlhodobo najsledovanejšie relácie na internete patrili: dvojminútový spot na Miss Trenčin, kde sa predstavilo dvanásť finalistiek (1805 prehratí a 2231 návštev), reklama na Trenčiansku univerzitu (780), monotematický cestopisný spot o Egypte (2058) a originálny program Sen gladiátora (2013).

Ďalším sloganom TV Trenčín je Cestujte s cestovateľmi. Táto televízia patrí medzi špecialistov na vyrábanie dokumentov na Slovensku aj v zahraničí. V televíznom archíve sa nachádza okolo päťsto dokumentov a mnohé z nich v rámci slovenských regionálnych televízií patria medzi tie najsledovanejšie. Cieľom je vytvárať evergreeny – inšpiratívne témy, kt. nikto nemá. Často majú tieto komunikáty nadregionálny charakter, a tak sú bártrovo poskytované do LOToS-u, kde sa následne ľahšie vymieňajú za iné mediálne produkty, čím sa zvyšuje aj samotná sledovanosť TV Trenčín.

V letných dovolenkových mesiacoch majú veľký úspech najmä cestopisy. Okrem toho sú niektoré dokumenty prezentované aj na veľtrhoch cestovného ruchu a slúžia ako prostriedok priblíženia zájazdov. Do turistického informačného magazínu sa vkladá reklama či inzercia na konkrétnu cestovnú agentúru a TV Trenčín odvysiela spot. Pomocným faktorom pre televíziu na zvýšenie príjmov je teda aj reklama, pričom niektoré sa ocitli aj v celoplošných médiách. Najsledovanejšou bola reklama Prvá autoumyváreň, za ktorú TV Trenčín získala cenu.

TV Trenčín sa zameriavala aj na spravodajstvo. Spravodajským magazínom je relácia TSK (Trenčiansky samosprávny kraj). Celý týždeň sa v nej objavujú denné správy (30 minút), pričom každý piatok premiérovo prináša najdôležitejšie a najzaujímavejšie udalosti Trenčianskeho kraja za uplynulý týždeň. Televízia spolupracuje aj s tlačovými agentúrami a môžu sem preniknúť aj celoštátne témy, no musia svojím významom siahať do regiónu.
Vyskytuje sa tu aj zahraničné spravodajstvo, a to najmä z Bruselu. TV Trenčín ako jediná regionálna televízia na Slovensku získala nomináciu na Cenu Európskeho parlamentu za žurnalistiku. „Martinu Štefánikovú z TV Trenčín nominovali v kategórii televízia za reportáž o aktivitách Trenčianskeho samosprávneho kraja v Bruseli. Prostredníctvom reportáže sa obyvatelia trenčianskeho regiónu majú možnosť dozvedieť o činnosti Domu slovenských regiónov v Bruseli, predovšetkým zastúpenia Trenčianskeho samosprávneho kraja, a tiež o konkrétnych príkladoch spolupráce s európskymi inštitúciami.“ (SITA, 2010, online).

Fórum TSK trvá 60 minút. Je to diskusná relácia v štúdiu plná aktualít a „zaujímavých rozhovorov v štúdiu, kombinovaná s dokrútkami a ukážkami k danej téme.“ (TELEVÍZIA TRENČÍN, online)

Kaleidoskop TSK je vo všeobecnosti publicistická relácia. No publicistika je výrazne monotematická, objavuje sa tu aj rozšírené spravodajstvo, ba aj dokumenty. V priebehu 20 minút sú tu odvysielané tri dlhšie reportáže z Trenčianskeho kraja s dvojtýždennou periodicitou. Súčasťou publicistiky býva prezentácia známych populárnych osobností, ktoré zvyšujú sledovanosť relácie.

Studňa je monotematická relácia, ktorá „prináša divákom pestrú paletu zaujímavých informácií publicistického charakteru o nevšedných veciach okolo nás, cestopisy zo sveta a medailóny známych ľudí.“ (TELEVÍZIA TRENČÍN, online) Jedným z najúspešnejších dielov bol dokumentárny profil Idy Rapaičovej, ktorý dokonca odvysielala aj TA3. TV Za tento príspevok v kategórii dokument „získala prestížnu Cenu literárneho fondu (...) trojica autorov - Zuzana Laurinčíková, Michal Hlucháň a Martin Pěntka. Ich profesionálne dielo ,Múzy nechodia samy‘ (...) mohli diváci Televízie Trenčín (...) vidieť v obľúbenej relácii Studňa (...). Zároveň získali aj druhú cenu Workshopu 2013 v tej istej kategórii.“ (TELEVÍZIA TRENČÍN, 2013, online).

K.J.

MÁTE NÁMET?

Napíšte nám Vaše podnety!

Televízia Trenčín vyhľadáva a spracováva všetky zaujímavosti v kraji, preto sme pre Vás zriadili nižšieuvedenú mailovú adresu, ktorú pravidelne kontrolujeme.

TLAČOVÉ SPRÁVY

TELEVÍZNE ANOMÁLIE

Je výborné,že máme s platnosťou od 1.1.2011 zákon, ktorý nariaďuje samosprávam uverejňovať všetky zmluvy a faktúry na svojich webových stránkach.... viac

KONTAKTY

Buďte s nami v kontakte

Ďalej >>

[1] 2 3